Bredbånd, TV og IP Telefoni (YouSee):

indsendt 15. sep. 2018 02.51 af Lars Valbak   [ opdateret 23. sep. 2018 11.03 ]

UPDATE Søndag 23. september: Efter udskiftningen af et svagt/defekt hovedkabel til hele området, er der ikke længere målt 'støj på linien' frem til det første fælles aftage punkt. YouSee har derefter gennemgået alle fordelerskabes udstyr mellem blokkene. Så nu burde de eksterne fejlkilder være fjernet. Hvis nogen oplever problemer nu, er det derfor nu lettere at fejlsøge. Husk at melde eventuelle fejl til youSee så der er en sag - IKKE på Facebook (FB er god til at få umiddelbart indtryk af om der er generelle fejl, men hjælper ikke en dyt på at få udbedret noget).

UPDATE Lørdag 15. september: Efter udskiftning af et hovedkabel, kom der andre problemer op til overfladen. Bestyrelsens kontaktpersoner til yousee, har løbende kontakt til yousee og presser på alt det vi kan for, at fejl i vores anlæg udbedres hurtigst muligt. Der var en tekniker igang igen, sent fredag aften, men han var ikke i stand til løse problemet. youSee fortsætter mandag med en ny tekniker.

UPDATE 14. september 2018: Et hovedkabel i omegnen, er nu udskiftet og nettet burde være oppe at køre igen. Der bliver efterfølgende skruet op for signalstyrken, hvilken ikke burde medføre forstyrrelser (kun til det bedre). Lige nu er et kabel ved at blive udskiftet, så der er helt afbrudt for internet o.s.v. i flere omgange. Driftinformationen oplyser, at forbindelsen er retableret senest 12.30 - Der er noget der tyder på at det befinder sig i et område, hvor der graves en del. Vi forventer at spørge mere ind til detaljerne om hvori problemet egentlig bestod. Har aftalt med yousee, at der bliver en kompensationsordning. Men nu skal det lige være helt i orden igen.